Kian puskurin muovikorjaus oppia!
Pese auto ja tee rasvanpoisto liuotin ohenteisella rasvanpoistoaineella.
Tässä korjauksessa ei irrotettu puskuria, mutta normaalisti kannattaa irrottaa puskuri koska se on paljon helpompi korjata.
Seuraavaksi suojalasit päässä porataan halkeamanpäähän reikä, ettei halkeama jatku enempää ja on oltava tarkka
että halkeama ei jatku maalin alla.
että halkeama ei jatku maalin alla.
Hiotaan P240 paperilla hiomakoneella, ei saa hioa karheammalla paperilla ettei tule vauriota paljoa jos kone lipsahtaa.
Seuraavana hiotaan P80 hiomapaperilla käsin, koska vauriokohta oli vääntynyt ja se ei sopinut enää kunnolla kohdalle, joten se täytyi muotoilla sopivan kokoiseksi.
Tämän jälkeen leikataan lätkä ja ennen leikkausta tietenkin sovitetaan, että onko pala sopivan kokoinen.
Jos jossain sattuu olemaan vielä läpireikä kannattaa laittaa teippi, ettei taakse mene muovikorjausainetta.
Jos on tarvetta voi alueen hio ja kitata sitten uudestaan. Tämän puskurin kohdalla kittaus tehtiin muistaakseni kolme kertaa.
Kun kitti on kuivunut hio se tasaiseksi P180 tai P240 hiomapaperilla.
Tarvittaessa kittaa uudestaan ja hio. Kittauksen ollessa valmis hio alue vielä ainakin P400 ettei jää hiomanaarmuja.
Kaikki vaiheet eivät ole satavarmaa että muistan oikein ja sillei mutta yritys oli kova!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti