lauantai 2. huhtikuuta 2011

Muovikorjausta!

 Heti aamusta alotettiin kunnon työ spurtti ja aloitettiin lakkaus Hannan, Anzelikan ja Saden kanssa, itse oikeestaan videokuvasin vaan lakkausta, mutta sitten Hannan täyty lähteä autokouluun niin sain tehdä lopullisen lakka pinnan moottoripyörän tankkiin. Se onnistui hienosti ja muittenkin lakkaukset meni putkeen.

Lakan tekoa!
Minä siinä lakkailen

Tankki lakattuna
Kuultiin puolenpäivän aikaan että perhana tankki oli pudonnut sitä siirrettäessä kun rautalangat oli katkennut. No lakkahan oli lohkeillut tietysti ja osumaa oli ihan kivasti ottanut. Täytyy sanoa että siinä vaiheessa itteäni ainakin vithutti aikas mukavasti, mutta se oli vahinko ja pudottajat kuulemma korjaa sen että ei siitä sen enempää :)

No kuitenkin seuraavaksi aloitettiin Anzelikan tutoroinnin avulla muovikorjata moottoripyörän osia ja niissä sitä korjattavaa vasta onkin! Halkeamia sinne tänne. No ensin metsästettiin porakonetta kun kukaan ei taas tienny yhtään mistään mitään, kun se löytyi niin huomattiin että akku on loppu siitä, no eihän kukaan tietenkään tienny missä laturi olisi.. Meijät lähetettiin puupuolelta kysymään laturia siellä ei ollu oikeenlaista,mutta meijän olisi Saden kanssa täytynyt hakea sellasesta lasikoppiluokasta missä oli paaaljon oppilaita niin ihan uus porakone no eihän me haluttu sinne mennä kun liiikaaa ihmisiää! kamalaa.. onneksi se laturi sitte löyty hallista ja selvittiin!
Katteessa halkeama

Pahempi halkeama
Sitten päästiin itse asiaan! Porattiin reijät halkeamien päihin ettei halkeama leviä. Sen jälkeen aloitettiin viistely sillä jännällä koneella jonka nimeä en vieläkään osaa/muista... Jari joutui vähän auttaa meitä kun ei haluttu tuhota katteita ja oltiin arkajalkoja!
Reijät porattuna
   
Viisteet tehtynä ja hiottu P180 hiomapaperilla tasaiseksi

Toinen kohta.. Alue täytyy hioa ympäriltäkin muoville koska muuten korjaus ei toimi!
 Tämän jälkeen sitten laitettiin palan taakse korjattavaan kohtaan pohja ainetta joka auttaa tukilappua pysymään kunnolla.

Tarvittavat asiat korjaus vaiheessa. Taakse laitettava tartunta on tuo pieni lappunen.

Osa takapuolelta. Ainetta laitettiin koko korjattavalle alueelle.Muista rasvanpoistaa alue ennen kun laitat ainetta!
Seuraavaksi odotettiin 10min ja jatkettiin sitten palojen leikkauksella ja sovituksella, Sade auttoi minua tässä koska se oli aika hankalaa yksin sovitella niitä ja olin aika rähmäkäpälä!
Palojen sovitusta...
Samassa huomattiin että perhana ollaan leikattu väärin päin laput no se oli helppo korjata piti leikata pala vaan oikeanlaiseen muotoon. OLKAA TAKKOJA ETTÄ PALAT ON SOVITUSESSA OIKEIN! Punainen osa otetaan irti ja sen alta paljastuu liimamainen ointa joka on kovaa kamaa, kun sen länttää siihen niin ei se enään irti lähde!

Etupuolelle suihkutettiin aijemmassa tarvike kuvassa näkynytty sprayta joka kanssa antaa tartuntaa(kai)
 Tämän jalkeen odotettiin taas 10min ja sitten laitettiin korjausaine ja muistakaa kokeilla aina että liimasta tulee kunnolla ja että se sekoittuu oikein tai ei hyvä heilu!

Ainetta levitettiin pahvinpalan avulla joka toimi kittilastana.

Toinen korjattava kohta myös.
Aine kuivuu n.30min ja sitten voi hioa ihan normaalisti, hiottiin P240 hiomapaperilla hiomatuen kanssa ja se oli tuskasta se..
Alue hiottuna, aluetta täytyy vielä "kitata" muovikorjausaineella

Tätäkin täytyy vielä korjailla "kittaamalla"
Tähän asti on perjantaihin mennessä päästy ja maanantaina sitten jatketaan "kittailun" merkeissä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti